Branding
Een nieuw logo? Een compleet nieuwe huisstijl? Bekijk alle mogelijkheden en beslis of wij iets voor elkaar kunnen betekenen.
Onderscheid u nu
Een compleet nieuwe huisstijl zet u opnieuw op de kaart
Uw nieuwe huisstijl begint vandaag
Kvk-nummer, logo, website en u kunt beginnen als ondernemer. Maar daarmee heeft u nog geen huisstijl. En een consequent doorgevoerde huisstijl is wel noodzakelijk om serieus genomen te worden. Om professioneel over te komen. Om uw toekomstige klanten aan te spreken.
Wat is een huisstijl eigenlijk?
Maar als een logo niet genoeg is – wat is een huisstijl dan? Een huisstijl vindt u terug in alles wat bij uw bedrijf hoort; van briefpapier tot autobelettering, van bedrijfskleding en koffiekopjes tot beddengoed, van e-mail tot het opnemen van de telefoon. Zichtbaar, hoorbaar, voelbaar en voor sommige bedrijven zelfs te ruiken en te proeven! Denk maar aan een parfum of een restaurant.
Door dit stelselmatig en overal in door te voeren bouwt u een identiteit op. Hiermee kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten en creëert u herkenbaarheid en vertrouwen. Het helpt u om de kernwaarden van uw bedrijf zichtbaar te maken en uit te dragen.
De visuele huisstijl
U vindt het op alle bedrukte en geprinte producten:
briefpapier
factuur
visitekaartje
flyers
presentatiemapjes
enveloppen
autobelettering
reclameborden
Huisstijl in digitale vorm voor uw online zichtbaarheid:
social media
website
presentaties in PowerPoint
e-mail
nieuwsbrief
Wat is een huisstijl buiten uw logo?
Dat logo is wel een essentieel onderdeel. Maar wat is een huisstijl meer dan een logo? Het is het lettertype, de kleur, de stijl van illustraties, enzovoorts.
het kleurenpalet
de vormen
de opmaak
het lettertype
Krijgt u een consequent beeld te zien? Oogt het steeds hetzelfde? Is de stijl duidelijk en herkenbaar? Hiermee bouwt u vertrouwen op bij uw doelgroep. Dat is waar het om draait bij uw (nieuwe) huisstijl.
Ook als ondernemer die al in het bezit is van een huisstijl kan het geen kwaad eens te vernieuwen. Het kan bijzonder verfrissend werken om eens een nieuwe start te maken. U denkt dat nu vast dat dat allemaal duur is en veel gedoe met zich meebrengt; ik zorg er voor dat u deze gedachtes snel kan laten varen.
Wij ontzorgen u van begin tot eind
Het is de droom van iedere copywriter: een woord bedenken dat zo populair wordt dat het alledaagse spreektaal wordt. Het woord “ontzorgen”; is wat dat betreft een voltreffer, een aantal jaren geleden bedacht voor de campagne een zorgverzekeraar. Een fantastische zet. Want enorm raak gekozen. Tenminste, voor een zorgverzekeraar. Maar inmiddels ontzorgt heel bedrijvig Nederland. Iedere manager en ondernemer neemt het woord te pas – maar vooral te onpas – in de mond. Ik krijg er jeuk van. Waarom? Omdat het een enorm weeïg woord is. En vooral: omdat het een lege huls is. Want wat doe je nou concreet met dat ontzorgen? En, nog belangrijker, wat levert dat de klant op? Dat-ie geen zorgen heeft? Nou, waarschijnlijk wel wat meer dan dat. Vermijden dus dat woord. Brr.
Als de jeuk inmiddels weggetrokken is dan is ontzorgen wel iets wat ik voor u kan doen. Ik zorg dat u niets meer hoeft te doen op grafisch- en druk/printgebied.
Zeg nu zelf, dat is toch een hele zorg minder?
Visie
Wat is uw visie? Het gaat niet om u of uw bedrijf, het gaat om uw klant! Wat doet uw bedrijf om dat verschil te maken voor potentiële klanten?
Thema
Als u een mooie visie hebt, dan kunnen we samen gaan nadenken over het thema dat u in alle communicatie-uitingen kunt doorvoeren.
Communicatie
Bij het gekozen thema gaan wij de huisstijl bedenken, ik let op kleuren en teksten. Vervolgens bedenken ik een lay-out voor flyers, advertenties, de website, social media, etc. Hiermee bedoel ik dat we de lay-out van uw artikelen herkenbaar houden.
Resultaat
Wanneer we op een lijn zitten dan werken we alles definitief uit en regel ik alles, van ontwerp tot realisatie. U legt alles in mijn handen ik heb contact met drukkers en eventuele fotografen.
En dat is hoe ik werk, ik ontzorg totdat u tevreden bent.
Interesse?Contact